سید مجتبی دهنوی، نماینده مردم تهران:

اجبار به دریافت ای‌نماد سنگ بزرگی جلوی پای کارآفرینان است

 
 
سید محسن دهنوی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو هیات امنای صندوق نوآوری و شکوفایی

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس اجازه اجباری شدن اینماد را تا زمان فراهم شدن زیرساخت‌های لازم نخواهد داد، اجبار به دریافت اینماد را سنگ بزرگی در مقابل کارآفرینی در کشور عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نرم افزار به نقل از دیجیاتو، سید محسن دهنوی در حساب کاربری توییتر خود نوشت «مجلس با تصویب قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار سعی در کاهش سختی‌های کارآفرینان داشته است. ما اجبار به دریافت ای‌نماد را سنگ بزرگی جلوی پای کارآفرینان و در تضاد با روح قانون‌ جدید می‌دانیم. لذا تا زمان فراهم‌آمدن زیرساخت‌های لازم و بررسی همه جوانب، اجازه آن را نخواهیم داد.»

توییت سید محسن دهنوی، نماینده مردم تهران در انتقاد از الزام ای‌نماد برای همه کسب و کارهای اینترنتی

توییت سید محسن دهنوی، نماینده مردم تهران در انتقاد از الزام ای‌نماد برای همه کسب و کارهای اینترنتی

همچنین او در ادامه این توضیحات چنین آورده است: «از ۳۵۰ هزار کسب‌وکار اینترنتی، ۷۰ درصد ای‌نماد دریافت نکرده‌اند. ضمنا تجربه ورشکستگی سکه ثامن نشان داد اجبار به استفاده از اینماد کارآمدی لازم را نخواهد داشت. نباید با مانع‌تراشی برای نخبگان و کارآفرینان، به مهاجرت جوانان و خروج سرمایه‌های ملی دامن زد.»

این اظهار نظر دهنوی در شرایطی است که هفته گذشته پرداخت‌یارها با دریافت پیامکی از طرف شاپرک از ممنوعیت ارائه سرویس و خدمات به کسب‌وکارهایی که دارای اینماد نیستند آگاه شدند. این پیامک که فقط ۲۴ ساعت فرصت برای پرداخت‌یارها قائل شده بود، منجر به واکنش انجمن فین‌تک و همچنین انجمن بلاکچین نیز شد.

روز دوشنبه، مجتبی توانگر، نماینده دیگر مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز با ارسال نامه‌ای در مورد الزام ای‌نماد به وزیر اقتصاد و رییس کل بانک مرکزی، مشکلات این الزام را برشمرده‌بود و خواهان تجدیدنظر در این تصمیم شده‌بود.

 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی

جستجو

بریده جراید

وب لینک ها

گالری تصاویر

تبلیغات

ورود اعضا

JoomShaper