رشد ۳۰ برابری برای خانواده ۶ هزار نفری دیجی‌کالا در ۷ سال

اولین گزارش سرمایه‌های انسانی دیجی‌کالا منتشر شد

اولین گزارش سرمایه‌های انسانی شرکت دیجی‌کالا مبتنی بر کلیدواژه «رشد سریع» و مولفه‌های کار تیمی در ۳ فصل منتشر شد که می‌تواند از تجربه‌ و چالش‌های امروز این خانواده ۶ هزار نفری برای توسعه و توانمندسازی اکوسیستم استارتاپی کشور بهره برد.

به گزارش فدراسیون فاوا به نقل از فارس، رویداد رونمایی از گزارش سرمایه‌های انسانی شرکت دیجی‌کالا ۱۷ دی‌ماه با حضور بنیان‌گذاران و مدیران تیم منابع انسانی دیجی‌کالا به صورت آنلاین برگزار شد.

به دنبال انتشار گزارش عملکرد سال ۹۸ دیجی‌کالا واحد منابع انسانی دیجی‌کالا تصمیم بر تدوین و انتشار گزارش سرمایه‌های انسانی متشکل از آمار و ارقام مربوط طی سال‌های فعالیت دیجی‌کالا گرفت تا گوشه‌ای از فعالیت این تیم بر اساس داستان‌ها، چشم‌اندازها ‌و استراتژی‌ها به نمایش گذاشته شود.

رشد سریع امروز در اکوسیستم استارتاپی یک الزام است

پریسا طالبی مدیر پروژه گزارش سرمایه‌های منابع انسانی دیجی‌کالا در رویداد رونمایی از این گزارش با اشاره به روند ایجاد و استقبال از ایده این گزارش اظهار کرد: کار تدوین گزارش ۱۰۶ صفحه‌ای سرمایه‌های انسانی دیجی‌کالا از ۶ ماه گذشته با تشکیل یک تیم ۳۰ نفری آغاز شد و ۳ هزار نفر ساعت تلاش برای به نتیجه رسیدن این گزارش انجام گرفته است.

وی افزود: نه تنها تیم منابع انسانی بلکه تیم‌های مختلفی درگیر این گزارش بودند و این گزارش بر روی لندینگ سایت به صورت PDF بارگذاری شد و این گزارش دارای ۳ فصل داده‌ها، چالش‌ها و المان اصلی دیجی‌کالا است که هر فصل دارای مخاطبین مشخص بوده و ما با کلیدواژه رشد سریع درصدد اتصال این فصل‌ها و مخاطبین بودیم.

مدیر پروژه گزارش سرمایه‌های منابع انسانی دیجی‌کالا بیان داشت: رشد سریع، موضوعی است که امروز در اکوسیستم استارتاپی یک الزام است و ما در فصل سوم بر روی کار تیمی به عنوان عنصر کمک کننده به کسب‌وکار تمرکز داشتیم و خود گزارش نیز به عنوان نمادی از موضوع کار تیمی مطرح شده در فصل سوم است.

این گزارش جامع جدا از جذابیت برای اکوسیستم استارتاپی کشور به عنوان یک نقشه راه نیز قلمداد می‌شود و اطلاعات جذابی نیز برای سایر افراد که مشتاق به دیدن پشت صحنه کسب‌و‌کار هستند، در بر دارد.

رشد سریع، کلیدواژه فعالیت است که موجب افزایش سرعت تغییرات در تمام ابعاد است و این تغییرات نیازمند سرمایه انسانی منعطف بر رویکرد سیستمی و داده محور برای تصمیم گیری‌های سریع است و اشتراک گذاری راهکارها و تجربیات دیجی‌کالا در مواجه با چالش‌های سرعت تغییرات می‌تواند الهام بخش کسب‌وکارهای این مسیر باشد.

 تیم‌ها نتایج بزرگ را خلق می‌کنند

سعید محمدی یکی از بنیان‌گذاران دیجی‌کالا در این رویداد با اشاره به چرایی انتشار این گزارش‌ها گفت: شرکت دیجی‌کالا مدتی است که از این قبیل گزارش‌ها را منتشر می‌کند و گزارش سرمایه انسانی نیز در امتداد استراتژی کلی و حتی برخلاف چیزی است که در جامعه ما مرسوم است.

وی با اشاره به دلایل انتشار گزارش‌ افزود: انتشار این گزارش‌ها در راستای ایجاد شفافیت بیشتر به عنوان یکی از اصول دیجی‌کالا است و معتقدیم وجود شفافیت در بلند مدت می‌تواند بخشی از هویت کسب و کار باشد.

بنیان‌گذار شرکت دیجی‌کالا با اشاره به دلیل دیگر افزود: انتشار گزارش سبب این می‌شود که استعدادها و افرادی که در آینده وارد این سازمان می‌شوند با مشخصات و ویژگی‌های آن آشنا شوند.

محمدی با اشاره به خانواده ۶ هزار نفری دیجی‌کالا گفت: تمام شرکت‌های پیشرو امروز سرزمین فرصت‌ها هستند و جذب استعداد‌ها و منابع انسانی نیازمند یک محیط آماده و داشتن فضای کاری با فرهنگ مناسب است و تیم‌های بزرگ و علاقه مند هستند که نتایج بزرگی را از همکاری تیمی به وجود می‌آورند.

جذب ۲ هزار نیروی جدید از ابتدای درگیری با بیماری کرونا

محسن مکرمی، معاون منابع انسانی دیجی‌کالا با اشاره به رشد ۱۵۰درصدی این شرکت در سال، در این رویداد اظهار داشت: چند عامل تکنولوژی، خودکارسازی فرایندها و بهبود ظرفیت فردی افراد بر اساس نیاز سازمان از عوامل این رشد فزاینده بوده است.

وی افزود: از سال ۹۶ تا مهرماه ۹۹ تعداد رشد سرمایه انسانی ۱.۷ برابر، فروش خالص شرکت ۱۱.۶ برابر و تعداد مشتریان ۱۴ برابر شده است و خروجی این موضوعات ما را به این سمت و سو برد که با رویکرد داده محور حرکت کنیم.

مکرمی همچنین به تلاش دیجی‌کالا برای برقراری توازن جنسیتی در محیط کار اشاره کرد و گفت: به مرور زمان متوجه شدیم که حضور بانوان در محیط کار، نه تنها فرایند کارها را به سمت تعادل پیش می‌برد، بلکه در بهبود عملکرد نیز تأثیر بسیار مثبتی داشته است.

بنا بر این گزارش، دیجی‌کالای امروز با رشد ۳۰ برابری سرمایه انسانی در ۷ سال و پراکندگی در حدود ۶ هزار نفر در حوزه‌های عملیات، غیرعملیات و تکنولوژی با ۴۸۶ مورد تنوع شغلی، بیش از ۳ میلیون تنوع کالایی و بیش از ۴۰۰ هزار سفارش در حال فعالیت است.

نکته شاخص در این گزارش می‌تواند مربوط به جذب ۲ هزار نیروی جدید از ابتدای درگیری با بیماری کرونا باشد. دیجی‌کالا برای حفظ کیفیت خدمت‌رسانی خود همزمان با افزایش بی‌سابقه در استقبال کاربران از خرید آنلاین در بازه زمانی بسیار کوتاه توانست با مدیریت بیش از ۶۰۰ مصاحبه و ۱۶۶ استخدام در یک روز، رکورد و دستاوردی بزرگ برای مجموعه دیجی‌کالابه ارمغان آورد.

نسخه کامل گزارش سرمایه‌های انسانی دیجی‌کالا: https://dgka.la/hrfa

 

بریده جراید

وب لینک ها

گالری تصاویر

تبلیغات

ورود اعضا

JoomShaper