ثبت دام ir. پیچیده‌تر می‌شود

لزوم احراز هویت برای ثبت، تمدید، لغو و انتقال دامنه ir

 
 
دامنه نقطه آی آر ir.

مرکز ثبت دامنه کشوری ایران با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که از ابتدای سال ۱۴۰۲، درخواست‌های مرتبط با دامنه ir تنها با احراز هویت امکان‌پذیر خواهد بود.

به گزارش فدراسیون فاوا به نقل از سیتنا، سامانه احراز هویت ایرنیک، از اجباری‌شدن احراز هویت برای خرید یا تمدید دامنه‌های ایران خبر داده است و در اطلاعیه‌ای آورده است:

احتراماً به اطلاع می‌رساند از ابتدای سال ۱۴۰۲ کلیه درخواست‌های مرتبط با دامنه نقطه آی آر فقط از طریق شناسه‌های کاربری احراز هویت شده پذیرفته خواهد شد و به هیچ یک از درخواست‌های ارسالی (اعم از ثبت، تمدید، لغو، انتقال و نظایر آن) در شناسه‌های کاربری فعلی ترتیب اثر داده نخواهد شد. در همین راستا از جنابعالی دعوت می‌شود به منظور جلوگیری از تضییع حقوق خود، در اسرع وقت با مراجعه به لینک زیر https://verify.nic.ir نسبت به تکمیل اطلاعات شناسه کاربری و احراز هویت اقدام نمایید. بدیهی است مسئولیت عدم اقدام در این خصوص بر عهده کاربر می‌باشد.

ایرنیک تا پیش از این برای ساخت اکانت و خرید دامنه، ایمیل کاربران را صحت‌سنجی کرده و از آن‌ها تصویر کارت‌ملی و تعهدنامه درخواست می‌کرد.

حال آن‌طور که در سامانه احراز هویت ایرنیک آمده، این فرایند شامل سه مرحله است. مرحله اول به تأیید آدرس ایمیل ثبت‌شده در ایرنیک اختصاص داشته، در مرحله دوم بایستی مشخصات هویتی صاحب دامنه بر‌اساس مشخصات کارت‌ملی ثبت شود. در‌نهایت مرحله سوم نیز به ثبت مشخصات تماس و شماره موبایل که به نام صاحب دامنه باشد، اختصاص دارد.

 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی

جستجو

بریده جراید

وب لینک ها

گالری تصاویر

تبلیغات

ورود اعضا

JoomShaper