محمد خلج، مدیر عامل اسنپ:

صدور نماد اعتماد به بخش خصوصی سپرده شود

 
 
محمد خلج، مدیر عامل اسنپ، عکس از پایگاه خبری دیجیاتو

مدیرعامل اسنپ معتقد است که، «سازوکار پیاده‌سازی فرآیند اعتمادسازی نیاز به بازنگری دارد و بخش خصوصی باید به این حوزه وارد شود، چراکه اینماد بخش قابل توجهی از کسب‌وکارهای بخش خصوصی را پوشش می‌دهد. اینماد باید با مشارکت خود کاربران و نقطه نظرات و دیدگاه‌های آنها ارتقا یا تنزل پیدا کند، چرا که با عدم سرویس‌دهی مناسب اعتماد و اطمینان عمومی به آن کسب‌و‌کار کاسته می‌شود.»

به گزارش روابط عمومی اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نرم افزار به نقل از ایلنا، محمد خلج، مدیرعامل اسنپ، درباره مشکلاتی که الزام اینماد برای کسب و کارها به وجود می آورد، عنوان کرد: «با وجود تمام آنچه  درباره‌ی نیاز به حمایت حداکثری دولت از کسب‌و‌کارها می‌شود، عملا سازوکار فعلی اخذ اینماد، به اخذ مجوز جدید برای کسب‌وکارها تبدیل شده است. این مساله مسبب مشکلات زیادی در کنار سایر مشکلات برای کسب و کارها و مصداق بارز محدود سازی است.»

مدیر عامل اسنپ در ادامه ی مطالب بالا بیان کرد: «به طور کلی اینماد، خصوصا در شرایط فعلی مجوزی است که به سایر مجوزها اضافه شده و به جای اینکه کمک‌ حال کارآفرین‌ها باشد و باعث کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری در زندگی مردم شود، به یک فرایند طولانی و ناامید کننده تبدیل شده است. متاسفانه فعالیت خیلی از کسب‌و‌کارها در این مرحله متوقف و سرمایه معنوی و مادی‌ کشور در این بین اتلاف می‌شود.»

سازوکار پیاده‌سازی فرآیند اعتمادسازی نیاز به بازنگری دارد

این فعال کسب و کار اینترنتی همچنین درباره سازوکار اصلی اینماد نیز متذکر شد: «هدف اصلی از رتبه‌بندی و اعطای نماد اعتماد به کسب‌و‌کارها باید ایجاد حس اعتماد در کاربر نهایی نسبت به برند باشد، این ایجاد حس اعتماد به کسب‌و‌کارها ذاتا بد نیست؛ کاربر نهایی که می‌تواند مصرف‌کننده یا تامین‌کننده باشد، به واسطه همین اعتماد می‌تواند، اطمینان خاطر داشته باشد که ضرر و زیانی متحمل نمی‌شود اما در عمل بسیاری از کسب‌وکارها علی‌رغم داشتن ایده‌‌های نوآورانه قادر به کسب اینماد نیستند و همین باعث می‌شود که از چرخه‌ی فعالیت در اکوسیستم خارج شوند.»

وی در عین حال افزود: «سازوکار پیاده‌سازی فرآیند اعتمادسازی نیاز به بازنگری دارد و بخش خصوصی باید به این حوزه وارد شود، چراکه این نماد بخش قابل توجهی از کسب‌وکارهای بخش خصوصی را پوشش می دهد. اینماد باید با مشارکت خود کاربران  و نقطه نظرات و دیدگاه‌های آنها ارتقا یا تنزل پیدا کند، چرا که با عدم سرویس‌دهی مناسب اعتماد و اطمینان عمومی به آن کسب‌و‌کار کاسته می شود.»

خلج در پایان متذکر شد: «به نظر می‌رسد بهترین مکانیسم، حضور کاربر در مشخص کردن نقش نهایی کسب‌و‌کار است. این امر کمک می‌کند تا یک شرکت به واسطه طی نکردن فرایند اخذ مجوز از چرخه اکوسیستم خارج نشود. در واقع انتظار داریم مسیر دریافت مجوز همزمان با فعالیت شرکت‌ها صورت بگیرد. تسهیل گری در این مسیر بسیار حائز اهمیت است. به ویژه برای کسب‌و‌کارهای کوچک بسیار مهم است که بتوانند مجوزهای مورد نیازشان را در اسرع وقت و بدون بروکراسی‌های معمول دریافت کنند. طبیعتا این کسب‌وکارها با طی کردن مراحل رشد خود، همزمان با تداوم فعالیتشان، نسبت به تکمیل مراحل دریافت مجوز و ورود به سطوح جدید اقدام می‌کنند.»

عکس از دیجیاتو

 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی

جستجو

بریده جراید

وب لینک ها

گالری تصاویر

تبلیغات

ورود اعضا

JoomShaper