توصیه انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی به مشتریان بازار موبایل

وقت مناسبی برای خرید گوشی هوشمند است

 
 
بازار موبایل

رییس کمیسیون ساماندهی و تنظیم بازار انجمن واردکنندگان موبایل با اشاره به اینکه علی‌رغم افزایش قیمت ارز نیمایی، به دلیل رقابت شرکت‌های واردکننده قیمت موبایل در بازار ثبات دارد، تاکید کرد که شرایط بازار برای مشتریان مناسب است.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نرم افزار به نقل از ایسنا، حبیب الله اسدی، رییس کمیسیون ساماندهی و تنظیم بازار انجمن وارکنندگان موبایل، تبلیت و لوازم جانبی، با بیان اینکه محدوده قیمت تلفن‌های همراه هوشمند از حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا ۵۵ میلیون تومان است، اظهار کرد: «به طور کلی هزینه‌های قانونی واردات، مالیات، هزینه خدمات و سود واردکننده و توزیع کننده به قیمت دلاری کالا اضافه می‌شود و به دست مصرف‌کننده می‌رسد.»

به گفته وی این هزینه‌ها شامل پنج درصد حقوق و عوارض گمرکی و سود بازرگانی، ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده است که در زمان واردات دریافت می‌شود. سقف سود قانونی واردکننده ۱۵درصد، عمده فروشی ۳درصد و خرده فروشی نیز ۷ درصد است، اما به دلیل رقابت بالا و نیاز به گردش بازار، عموماً واردکننده و خرده فروش بیش از یک تا ۲ درصد سود دریافت نمی‌کنند.

قیمت موبایل در ایران از متوسط منطقه پایین‌تر است

اسدی در ادامه درباره وضعیت بازار در پی نوسانات اخیر بازار ارز، گفت: «کاهش و افزایش قیمت ارز در بازار آزاد مرجع واردات قانونی نیست. در واقع ارز مورد نیاز واردات کالاها از سامانه نیما تخصیص داده می‌شود و قیمت موبایل نیز متناسب با نرخ همین ارز تغییر می کند. نکته مهمی که باید به آن توجه داشت این است که با وجود کاهش نرخ در بازار آزاد طی روزهای اخیر، اما همچنان شاهد روند افزایشی نرخ ارز در سامانه نیما هستیم. در واقع این اتفاق به خودی خود باید نرخ تمام شده موبایل در کشور را افزایش می‌داد، اما رقابت در بین شرکت‌ها باعث ثبات قیمت در بازار شده است.»

وی در ادامه تأکید کرد که با وضعیت بازار ارز و رقابت در بازار، قیمت موبایل در ایران پایین‌تر از کشورهای منطقه است.

 
 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی

جستجو

بریده جراید

وب لینک ها

گالری تصاویر

تبلیغات

ورود اعضا

JoomShaper