رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور:

قیمت اینترنت سه ماه دیگر افزایش می‌یابد

 
 
صادق عباسی شاهکوه، رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی

رییس سازمان رگولاتوری با اشاره به اینکه منع قانونی افزایش قیمت اینترنت فقط تا پایان امسال معتبر است و از سال آینده مدل جدید قیمتی جایگزین می‌شود تاکید کرد که ارزان بودن اینترنت همراه باعث عدم اقبال مردم به اینترنت ثابت شده‌است.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نرم افزار به نقل از ایسنا، صادق عباسی شاهکوه، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، با بیان اینکه تا پایان سال ۱۴۰۰ برای افزایش قیمت اینترنت ثابت و سیار، منع قانونی از سوی مجلس شورای اسلامی وجود دارد، گفت: «اما برای سال جدید، مدل جدید قیمتی خواهیم داشت، مدلی که هم برای مردم مفید باشد و هم برای اپراتورها، اکنون هم در حال بررسی مدل‌های قیمتی هستیم و هنوز به نتیجه قطعی نرسیده‌ایم. قیمت بسته‌های اینترنتی اپراتورها هم باید اصلاح شود و اپراتورها باید پیشنهادات جدیدی دهند و ما این پیشنهادات را بررسی می‌کنیم و اگر تناقضی با مقررات نداشته باشد، آنها را تایید می‌کنیم.»

وی ادامه داد: «قیمت اینترنت موبایل پایین است، به همین دلیل گرایش به استفاده از اینترنت ثابت کم شده و بخش ثابت از این بخش ضربه خورده است، در این بخش هم باید اصلاحاتی انجام دهیم که این قیمت‌ها با هم تناسب داشته باشند. در کشورهای دیگر هم اینترنت موبایل در مقایسه با اینترنت ثابت به این اندازه ارزان نیست، البته اینترنت ثابت هم به‌خوبی در دسترس مردم است. بنابراین این معادله را باید به‌صورتی حل کرد که هم امکان استفاده از اینترنت ثابت در دسترس باشد و هم تعرفه آن اصلاح شود.»

باید مطمئن باشیم که ارائه کیفیت مناسب به مردم امکان‌پذیر است

عباسی شاهکوه با بیان اینکه نارضایتی اصلی زمانی اتفاق می‌افتد که خدمتی ارائه نشود یا با کیفیت بد ارائه شود، افزود: «قیمت در کنار کیفیت و در دسترس بودن، در کنار هم باید مورد توجه قرار گیرد. باید مطمئن باشیم که همیشه ارائه کیفیت مناسب به مردم امکان‌پذیر است و اگر قیمت‌ها آنقدر پایین باشد که این امکان فراهم نشود، مردم بیشتر متضرر می‌شوند. البته ما مراعات می‌کنیم که مردم بتوانند به سرویس‌های پایه‌شان دسترسی داشته باشند، اما باید مدل مناسبی داشته باشیم که هم مردم به سرویس مناسب با قیمت مناسب برسند، هم اپراتورها بتواند سرمایه‌گذاری لازم را انجام دهد.»

 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی

جستجو

بریده جراید

وب لینک ها

گالری تصاویر

تبلیغات

ورود اعضا

JoomShaper