واکنش مدیرعامل سکوی فروش آن‌لاین به اتهام‌زنی رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور

دیجیکالا: نه کارگزار حکومتیم نه عامل بیگانه

 
 
حمید محمدی، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل دیجیکالا

حمید محمدی، مدیرعامل دیجی‌کالا در واکنش به گزارش منتشر شده علیه این استارتاپ ایرانی گفت: دیجی‌کالا نه کارگزار حکومت و نه عامل نفوذ بیگانه است.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نرم افزار به نقل از ایستنا، او در رشته توییتی درخصوص اتهامات وارده به این شرکت نوشت: «گزارش منتشر شده نمونه کلاسیک یک گزارش آبکی، غیرحرفه‌ای، سرهم‌بندی‌شده و پر از اطلاعات غیرواقعی است و وقتی ایران اینترنشنال و برخی از تندروهای داخلی هم‌صدا می‌شوند برای نابود کردن هر آن چیزی است که به امید و ساختن در ایران مربوط است، دو تیغه یک قیچی.»

ایران اینترنشنال در گزارشی با عنوان «پشت دوچهره جوان دیجی‌کالا چه کسانی هستند» این شرکت خرده فروشی آنلاین را وابسته به حاکمیت معرفی کرد و ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری انجام شده روی این استارتاپ در سال ۹۵ را مشکوک خواند.

محمدی در توییت خود گفته است: «این استارتاپ با سرمایه اولیه بنیانگذارانش و به همت بهترین جوان‌های کشور شش سال رشد ۱۰۰ درصدی را به صورت بوت‌استرپ و بدون جذب سرمایه انجام داد و در سال ۹۱ برای جذب سرمایه لازم بود شرکت جدیدی ازنوع سهامی خاص ثبت کنیم و اولین جذب سرمایه را از شرکت خصوصی سرآوا داشتیم.»

به گفته او، در سال ۹۵ اولین سرمایه‌گذاری خارجی را به مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار از یک صندوق اروپایی جذب کردیم و آن موقع یک استارتاپ تازه تاسیس نبودیم! یک شرکت ۱۰ ساله بودیم.

رشته‌توییت حمید محمدی، مدیر عامل و هم‌بنیان‌گذار دیجیکالا در واکنش به گزارش یک رسانه فارسی‌زبان خارج از کشور

رشته‌توییت حمید محمدی، مدیر عامل و هم‌بنیان‌گذار دیجیکالا در واکنش به گزارش یک رسانه فارسی‌زبان خارج از کشور

هیچ سهام‌دار حاکمیتی نداریم

محمدی افزود: «دیجی‌کالا از ابتدای فعالیتش تا امروز مستقیم یا غیرمستقیم هیچ سهام‌دار حاکمیتی ننداشته و سرآوا یک شرکت خصوصی است که امروز ۲۶ درصد سهم دیجی‌کالا را دارد و این به معنی مالکیت دیجی‌کالا توسط سرآوا نیست و اینها بخشی از دروغ‌های این گزارش بود.»

مدیرعامل دیجی‌کالا در بخش دیگری از توییت خود در مورد جذب سرمایه ۱۰۰ میلیون دلاری و برجسته‌سازی آن توضیح داد: «صد میلیون دلار سرمایه‌گذاری در صنعت تجارت الکترونیکی در دنیا ناچیز و در منطقه هم جزو کوچکترین‌هاست. نون در امارات یک میلیارد دلار در روز نخست کاری خود سرمایه جذب کرد و همین چند ماه یش ترندیول در ترکیه ۱٫۶ میلیارد دلار و گتیر، سوپرمارکت آنلاین ترک، یک میلیارد دلار سرمایه جذب کردند.»

او افزود: «همین سرمایه‌گذاری انجام شده باعث گذار ده‌ها هزار کسب و ایرانی به اقتصاد دیجیتال شده است. خرید آنلاین را برای میلیون‌ها نفر از مردم فراهم کرده و ده‌ها هزار نفر مشغول به کار شده‌اند. نخبگان برای ماندن در کشور نیاز به امید دارند و ساختن ایران به سرمایه‌گذاری‌های بیشتری هم نیاز دارد.»

 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی

جستجو

بریده جراید

وب لینک ها

گالری تصاویر

تبلیغات

ورود اعضا

JoomShaper