سید کاظم موسوی، نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس:

۴۳ درصد روستاها فاقد اینترنت ثابت هستند

 
 
سید کاظم موسوی، نماینده مردم اردبیل و نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه ارتباطات توزیع متناسب امکانات صورت نگرفته است به نحوی که امروز ۴۳ درصد روستاها فاقد اینترنت ثابت هستند.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نرم افزار به نقل از ایرنا، سید کاظم موسوی، نماینده مردم اردبیل و نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در نشست علنی روز سه شنبه در بررسی گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد عملکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره تکالیف مقرر در قانون و برنامه‌های کلان، گفت: «سهم اقتصاد دیجیتال ۳ درصد است در صورتی که در اسناد بالا دستی ۱۰ درصد پیش بینی شده است. این وزارتخانه ۷ درصد عقب است این موضوع باید حل شود.»

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم اضافه کرد:« در جزء ۲ الی ۶ بند ی تبصره ۶ وزارت ارتباطات چقدر به تکلیف خود عمل کرد است؟ دیوان محاسبات نظر مناسبی در این زمینه ندارد. ظرفیت ارتباطات بر اساس گزارش دیوان محاسبات ناقص است و مناسب نیست علت آن چیست؟»

نماینده مردم اردبیل گفت: «تحقق دولت الکترونیک به عنوان ابزار شفافیت به نتیجه مطلوب نرسیده است. پایگاه‌های اطلاعاتی دولت شفاف و مطابق با استاندارد نیست و اطلاعات برخی پایگاه‌ها قابل استناد نیست و فقط ۲۴ درصد پیشرفت مطلوب دارد.»

وی تاکید کرد: «توزیع متناسب امکانات در کشور در حوزه ارتباطات و در این وزارتخانه صورت نگرفته است به نحوی که امروز ۴۳ درصدروستاها فاقد اینترنت ثابت هستند و استانهای محروم کشور به ویژه سیستان و بلوچستان، گلستان، کردستان، آذربایجان غربی و اردبیل در زمینه آموزش و شبکه شاد مشکل دارند.»

 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی

جستجو

بریده جراید

وب لینک ها

گالری تصاویر

تبلیغات

ورود اعضا

JoomShaper