شرکت اپل چند روز پس از اعلام قطع همکاری با شرکت Imagination Technologies، تلاش جدیدی را برای تولید فناوری‌های گرافیکی خود آغاز کرده است و به دنبال استخدام مجموعه‌ای از نیروهای جدید در لندن است.

به گزارش روز یکشنبه گروه اخبار علمی ایرنا از تلگراف، آگهی‌های استخدام اپل در ماه‌های گذشته نشان می‌دهد موقعیت‌های شغلی جدیدی در واحد طراحی پردازنده‌های گرافیکی در مرکز طراحی این شرکت در انگلیس ایجاد شده است. به‌طور خاص، این جایگاه‌های شغلی مربوط به طراحی معماری پردازنده‌های گرافیکی هستند که در حال حاضر توسط شرکت Imagination در اختیار اپل قرار می‌گیرند.

ظاهرا هدف اصلی اپل از نشر آگهی‌ها جذب کارکنان شرکت Imagination است. در طول دو سال گذشته، 25 نفر از کارکنان قبلی این شرکت به استخدام اپل درآمده‌اند.

گوشی‌های هوشمند مجهز به دو پردازنده هستند که یکی از آن‌ها مسئولیت محاسبات و اداره عملیات تمام نرم‌افزارها و برنامه‌های نصب شده روی گوشی را بر عهده دارد، این پردازنده با عنوان واحد پردازش مرکزی یا CPU‌ شناخته می‌شود. اطلاعات گرافیکی گوشی شامل تصاویر و فیلم‌ها نیز توسط پردازنده گرافیکی یا GPU تولید می‌شود. با ظهور نمایشگرهای بزرگتر و دقیق‌تر در گوشی‌های هوشمند امروزی، اهمیت پردازنده‌های گرافیکی نیز افزایش یافته و در نتیجه شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند بیش از پیش به سازندگان پردازنده‌های گرافیکی وابسته شده‌اند.

شرکت Imagination بیش از 10 سال است که پردازنده‌های گرافیکی اپل را تولید می‌کند و انتظار می‌رود درآمد آن از قرارداد با اپل در سال جاری میلادی از 60.7 میلیون پاوند به 65 میلیون پاوند افزایش یابد. قرار است شرکت اپل ظرف دو سال آینده معماری پردازنده گرافیکی خود را تکمیل کرده و آن را به مرحله تولید برساند.

 

 

 

 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی

جستجو

بریده جراید

وب لینک ها

گالری تصاویر

تبلیغات

ورود اعضا

JoomShaper