وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر لزوم بهره گیری از روش های علمی و استفاده از فناوری های نوین برای ایجاد شغل در کشور تاکید کرد و گفت: در دنیای کنونی دیگر ایجاد شغل با شعار و روش های سنتی ممکن نیست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «محمود واعظی» روز سه شنبه در مراسم گشایش بیست و پنجمین کنفرانس مهندسی برق ایران در محل سالن شهید قندی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پیشنهاد کرد این کنفرانس نقشه راهی تدوین کند تا در پناه آن ارتباط واقعی صنعت و دانشگاه برقرار و از روش های علمی برای ایجاد اشتغالی که منجر به تولید می شود، استفاده شود.

واعظی خواستار استفاده از تجربه های علمی در این زمینه شد و گفت: باید به سرعت از یافته های علمی جهان استفاده کنیم. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به برگزاری بیست و پنجمین کنفرانس مهندسی برق اشاره کرد و پیشنهاد داد سال آینده این کنفرانس به صورت بین المللی برگزار و از اساتید جهانی برای آن دعوت شود.

واعظی در ادامه با بیان اینکه دولت یازدهم نگاه تشریفاتی به ارتباطات و فناوری اطلاعات ( آی سی تیICT) ندارد، افزود: این بخش توانمند ساز سایر بخش ها است و بر اساس این نگاه سرمایه گذاری های فراوانی در این حوزه شده است. عضو هیات دولت یازدهم از تلاش برای فراهم کردن زیرساخت های لازم برای استفاده همگانی از آی سی تی خبر داد و گفت: اکنون با زیرساخت هایی که فراهم شده همه مردم می توانند از این فناوری های استفاده کنند.

واعظی مشکلاتی را که وجود دارد تنها محدود به فضای مجازی، شبکه های اجتماعی و اینترنت ندانست و خاطرنشان کرد: مشکلات همواره بوده است، زیرا از گذشته دور هر پدیده تازه ای که وارد کشور می شد عده ای تلاش می کردند با آن مخالفت کنند ، اما در نهایت این پدیده خود را تحمیل می کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: دولت یازدهم تلاش کرد همزمان با مقابله با فشارهایی که برای برخورد با این پدیده وارد می شود ، این امکانات در اختیار همه و به ویژه دانشگاهی ها باشد .

به گفته وی ، علاوه بر این تلاش شد بومی سازی صورت گیرد و تا آنجا که امکان داشت محتوا و نرم افزارهای داخلی را افزایش دادیم.

واعظی با بیان اینکه تلاش شد با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات به نوعی برخی نگرانی هایی را که وجود دارد و خیلی از آنها بی جهت است را کاهش دهیم، افزود: همزمان تلاش شده جلوی آلودگی هایی که در فضای مجازی است را از طریق فیلترینگ هوشمند بگیریم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نسبت به انسداد برخی تارنما و شبکه های علمی به دلیل داشتن برخی صفحات اندک مغایر با فرهنگ ایرانی و اسلامی ابراز مخالفت کرد.

واعظی با تاکید بر این که روش دولت یازدهم با دولت های قبل متفاوت است، گفت: تلاش شده امکانات جدید برای همه باشد. معتقدیم مردم و دانشجویان و اساتید ایرانی خود فهمیده هستند و بهتر می دانند چه مطالبی به نفع آنها است و از چه مطالبی نباید استفاده کنند.

عضو دولت یازدهم در ادامه استفاده از فناوری را برای حل مسایل و مشکلات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بسیار مناسب دانست و گفت: در جهان امروز به دلیل افزایش جمعیت و محدودیت منابع و مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی که وجود دارد به نظر می رسد این فناوری است که می تواند در خدمت رفع این مشکلات باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه ما باید در ارتباط با فناوری ها و تحول در آنها در کشورمان یک نگاه ویژه ای داشته باشیم، ادامه داد: دانش مهندسی باید به عنوان زیرساخت فناوری ها باشد و پاسخگوی نیاز های این بخش باشد. واعظی گفت: امروز بدون هوشمند سازی کشاورزی و سایرصنایع نمی توان موفق بود و حرفی برای گفتن داشت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: امروز صنعتی می تواند کارایی و بهره وری بالا داشته باشد که از هوشمندسازی برخوردار باشد و باید به این موضوع توجه کرد.

عضو دولت یازدهم با بیان اینکه تحول های امروز بسیار سریع رخ می دهد، بنابراین ما باید خود را با این سرعت هماهنگ کنیم، یادآور شد: نمی توان با روش گذشته با فناوری ها مواجه شد، بنابراین دانشجویان و اساتید باید با سرعت تحول فناوری، خود را هماهنگ کنند. واعظی از تلاش برای استفاده بهتر از فناوری رایانش ابری به عنوان زیرساخت رایانشی شبکه های کشور خبر داد و گفت: شبکه رایانش ابری در کشورهای جهان بسیار ارزان در خدمت کشورها قرار گرفته است و ما هم باید به این سمت برویم .

وی ادامه داد: اکنون فناوری با گذشته متفاوت شده است و تلفیق سخت افزار و مغز افزار می تواند بسیاری از مشکلات ما را برطرف کند. اکنون در بخش آی.سی.تی وارد آینده ای شده ایم که تحول عظیمی در سایر بخش ها ایجاد خواهد کرد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: باید برای اینترنت اشیا که تحول بزرگی در همه بخش ها ایجاد خواهد کرد آماده شویم و برای اینکار دنبال نسل پنجم تلفن همراه و داده های عظیم هستیم.

وزیرارتباطات تاکید کرد: باید نگاه مان به این فناوری ها نگاهی کاربردی باشد و اگر اینچنین باشد بسیاری از مسایل حل خواهد شد. مراسم بیست و پنجمین کنفرانس ملی مهندسی برق صبح امروز در محل سالن شهید قندی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزارشد.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی

جستجو

بریده جراید

وب لینک ها

گالری تصاویر

تبلیغات

ورود اعضا

JoomShaper