وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: محصولات حوزه فناوری اطلاعات از جمله نرم افزار و محصولات محتوایی باید با نگرش صادرات تولید شود تا در تولید ناخالص داخلی نقش داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود واعظی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به صادرات به عنوان یک موضوع جدی در کنار تولید اشاره کرد و گفت : اگر محصولی با نیت صادرات تولید شود، در عین حالی که صادر می شود ، بازار خوبی را نیز در داخل به دست می آورد.

وی با اشاره به شعار امسال در حوزه تولید و اشتغال، ادامه داد: تمام مدیران وزارت ارتباطات باید بحث تولید و اشتغال را به صورت جدی و با اعتقاد کامل در سال جاری دنبال کنند.

وزیر ارتباطات بر اولویت اشتغال در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد و افزود:‌ فارغ التحصیلان رشته های حوزه IT حدود ۱۶ درصد فارغ التحصیلان دانشگاه ها هستند که رقم بالایی است و باید کاری در این حوزه انجام شود که برای کل جامعه تاثیرگذار باشد.

وی به اهمیت حوزه تولید اشاره کرد و گفت:‌ تولید در وزارت صنعت و یا کشاورزی معنی متفاوتی با تولید در وزارت ارتباطات دارد، در این حوزه به جای ایجاد اشتغالی که فقط جنبه ظاهری دارد و خیلی در GDP کشور نقش ندارد ، باید به دنبال ایجاد اشتغالی که به محصول تبدیل شود باشیم که این محصول می تواند نرم افزاری و یا تولید محتوا باشد .

واعظی افزود : در این حوزه هم باید طوری سرمایه گذاری شود که زمانی که عنوان می شود اشتغال، در کنار آن تولید نیز ، مطرح شود.

وی تصریح کرد : زمانی که محصولی از کشور خارج می شود ، هم کیفیت آن محصول افزایش یافته و هم درآمد ارزی به دست می آید و در کنار آن، شیوه ثروت آفرینی را نیز فرا می گیریم که باعث بزرگ شدن تجارت هم می شود.

واعظی به برنامه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال ۹۶ اشاره کرد و افزود : این جلسات فقط با موضوع شعار امسال در حوزه اشتغال و تولید برگزار می شود؛ اما تمام برنامه های این وزارتخانه فقط چند پروژه اقتصاد مقاومتی نیست و باید تمام برنامه های مصوب شده برای سال ۹۶ و باقی مانده سال ۹۵ با رویکرد توسعه ای پیگیری شده و اجرا شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این جلسه درباره کاهش قیمت تعرفه ها نیز خاطر نشان کرد: کاهش قیمت تعرفه ها باید به صورتی باشد که برای مردم قابل درک بوده و بتوانند از تمام خدمات در این حوزه با تعرفه کمتر استفاده کنند.

 

 

 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی

جستجو

بریده جراید

وب لینک ها

گالری تصاویر

تبلیغات

ورود اعضا

JoomShaper