برای ثبت مشاغل در سامانه ۱۱۸، تمام مدارک لازم بسته به نوع کسب و کار مانند پروانه فعالیت، جواز کسب با ذکر نام و دارای اعتبار اتحادیه دریافت می‌شود.

به گزارش ایسنا، ثبت مشاغل در سامانه ۱۱۸، فقط با مدارک و مستندات قانونی قابل انجام است به این معنی که تمامی مشاغل که در ۱۱۸ ثبت شدند، دارای مجوز هستند زیرا برای ثبت مشاغل در سامانه ۱۱۸، تمام مدارک لازم بسته به نوع کسب و کار مانند پروانه فعالیت، جواز کسب با ذکر نام و دارای اعتبار اتحادیه دریافت می شود.

همچنین در مورد مشاغل فروش و خدمات پس از فروش و همچنین مشاغلی که دارای نمایندگی برندهای خارجی هستند، نیز روال کار به این گونه است که دریافت و ارائه مجوز معتبر سازمان صنعت، معدن و تجارت، روزنامه رسمی و اساسنامه مورد نیاز است.

اما در مورد برندهای خارجی فاقد نمایندگی، نامه اتحادیه برای ثبت برند و جواز کسب لازم است و در مورد حداقل مدارک مورد نیاز برای ثبت مشاغل در مورد "مشاغل عام بدون ذکر نام" بنا بر اعلام مسوولان، جواز کسب یا پروانه فعالیت دارای اعتبار و آدرس لازم است.

اما برای "مشاغل عام با ذکر نام"، جواز کسب یا پروانه فعالیت دارای اعتبار و آدرس و نامه اتحادیه برای ثبت اسم شغل ضروری اعلام شده است.

به گفته مسوولان شرکت مخابرات استان تهران، سعی سامانه ۱۱۸ با توجه به وظیفه ذاتی اطلاع رسانی آن بر این استوار است که حتی الامکان مشاغل و نمایندگی‌های معتبر با توجه به درخواست خود در ۱۱۸ ثبت شوند، به هر حال اگر مواردی نیز وجود داشته باشد که مشاغل با شرایط گفته شده و دارای مجوز ثبت نشده باشند، حتما قابلیت پیگیری داشته و اعلام نتیجه می گردد.

 

 

 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی

جستجو

بریده جراید

وب لینک ها

گالری تصاویر

تبلیغات

ورود اعضا

JoomShaper