دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه تولید ثروت با تجاری سازی علم از محورهای اصلی فعالیت های علمی در حوزه سلول های بنیادی است گفت: ما در این عرصه بر فعالیت شرکت های دانش بنیان تاکید می کنیم و حمایت از آنها را یک اصل می دانیم.

به گزارش ایرنا، امیر علی حمیـدیه روز شنبه در آیین گشایش مرکز جامع سلول های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و افتتاح مرکز پزشکی باز ساختی این دانشگاه افزود: حدود یک دهه است که موضوع سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در کشور فراگیر شده و تجاری سازی علم و تحقیقات علمی در این عرصه یک ضرورت است.

وی اظهار کرد: داشتن رتبه های علمی در جهان به خاطر نوشتن مقالات علمی کافی نیست، باید به دانش اندوزی و تولید علم و ظرفیت سازی برای توسعه اشتغال و کارآفرینی در عرصه سلول های بنیادی بیندیشیم.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه با بیان اینکه استفاده از سلول های بنیادی برای درمان بیماری های لاعلاج هر روز گسترش می یابد گفت : در آینده نزدیک استفاده از دانش سلول های بنیادی در درمان ناشنوایی ، نابینایی و نازایی رواج می یابد، این علم به کمک بشر می آید تا زندگی جدیدی را تجربه کند ، مطالعات علمی در این عرصه رو به گسترش است .

وی با بیان اینکه دانشگاه های علوم پزشکی باید خود را با شرایط روز در تولید علم منطبق کنند گفت : اگر 30 سال پیش ما دغدغه مراجعه بیماران کشورمان به بیمارستان های خارج از کشور داشتیم امروز باید نگران آن باشیم که بیماران کشور ما برای دریافت خدمات نوین علوم پزشکی به خارج از کشور نروند.

حمیدیه گفت: این خدمات باید در بهترین سطح در داخل کشور تولید و عرضه شود ، دید تجاری سازی تولید علم باید در همه دانشگاهها گسترش یابد ، این روند اکنون به دانشگاههای خارج از تهران در حال گسترش و انتقال است .

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه دانشگاه های تبریز ، شیراز ، کرمان و استان البرز در این حوزه پیشقدم بوده اند گفت: سایر دانشگاه های کشور هم در زمینه تولید علوم سلولی فعال خواهند شد ، پزشکی باز ساختی و شاخه های زیرمجموعه آن در همه دانشگاههایی که مستعد گسترش این رشته هستند حمایت و تقویت می شود .

در این آیین، مرکز جامع سلول های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مرکز پزشکی باز ساختی این دانشگاه با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری آغاز به کار کرد.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی

جستجو

بریده جراید

وب لینک ها

گالری تصاویر

تبلیغات

ورود اعضا

JoomShaper