وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری از توافق دو کشور ایران و ایتالیا برای ایجاد صندوق تحقیقاتی مشترک خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه علمی ایرنا، محمد فرهادی روز چهارشنبه در آیین افتتاح نخستین نشست دو روزه همکاری های علمی و پژوهشی ایران و ایتالیا در دانشگاه شهید بهشتی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این بزرگترین نشست دانشگاهی و پژوهشی و همچنین فعالان پارک های علم و فناوری ایران و ایتالیا محسوب می شود.

وی با اشاره به تفاهمنامه علمی و تحقیقاتی بین وزرای علوم دو کشور ایران و ایتالیا در سال 2014 خاطر نشان کرد در آن زمان هیات های دو طرف با تشکیل یک کارگروه در خصوص تبادل استاد و دانشجو و انجام تحقیقات مشترک و همچنین همکاری بین شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری به توافق رسیده بودند.

فرهادی تاسیس دوره های آموزشی مشترک تحصیلات تکمیلی بین دانشگاه های بزرگ دو کشور ایران و ایتالیا همچنین از جمله این همکاری ها نام برد.

وی افزود: خوشبختانه هم اکنون بین بسیاری از دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی کشورمان از جمله پژوهشگاه مهندسی ژنتیک، بیوتکنولوژیک دانشگاه های شریف، تهران و صنعتی اصفهان با دانشگاه های بزرگ ایتالیا و پارک های علم و فناوری ارتباط برقرار شده است.
وزیر علوم تحقیقات و فناوری از توافق دو کشور ایران و ایتالیا برای ایجاد صندوق تحقیقاتی مشترک خبر داد و افزود: یک اعتبار مشخص برای این صندوق از سوی دو کشور در نظر گرفته شده است.

وی، حوزه محیط زیست، مدیریت آب، هوافضا، تحقیقات هسته ای و همچنین تحقیقات بنیادی را از جمله زمینه هایی نام برد که از این صندوق در انجام طرح های تحقیقاتی مشترک در این زمینه ها بهره گیری خواهد شد.

نخستین نشست مشترک همکاری های علمی و پژوهشی ایران و ایتالیا روز چهارشنبه با حضور وزرای علوم دو کشور و با امضای یک بیانیه مشترک در دانشگاه شهید بهشتی تهران گشایش یافت.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی

جستجو

بریده جراید

وب لینک ها

گالری تصاویر

تبلیغات

ورود اعضا

JoomShaper