معاونت علمی ریاست جمهوری اعلام کرد: شبکه فعالان حوزه تجاری پهپاد با حمایت ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی و با هدف توسعه کاربردهای تجاری این فناوری در سال جاری در کشور ایجاد می‌شود.

به گزارش روز دوشنبه گروه علمی ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی این معاونت اعلام کرد که با توجه به توسعه روزافزون فناوری ها و کاربردهای تجاری پهپادها در دنیا و ایران، پرداختن و حمایت از این حوزه به عنوان یک حوزه با قابلیت توسعه هرچه بیشتر در بخش خصوصی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

این ستاد بر اساس سند جامع هوافضای کشور در راستای توسعه هرچه بیشتر این حوزه، برنامه های خود را شامل سه محور حمایت از پروژه های استراتژیک این حوزه در برخی از کلاس ها همچون MALE و توسعه فناوری های مربوط به زیرسیستم ها و سیستم های آنها، تقویت جامعه علمی کشور از طریق برگزاری مسابقات و ایجاد شبکه پهپاد کشور را بر فعالان بخش خصوصی و دانشگاهی و سرمایه گذاران در این بخش و اتصال آنها به این شبکه متمرکز کرده است.

ستاد هوایی درنظردارد با ایجاد این شبکه ضمن حمایت از ارائه خدمات و توسعه فناوری ها در این حوزه با حمایت از توسعه محصول در سه رده آموزشی، تفریحی و صادراتی به اقتصاد پایدار شرکت های دانش‌بنیان در این حوزه کمک کند. در همین راستا، چهارمین دوره مسابقه دانشجویی طراحی و ساخت هواپیمای بدون سرنشین به همت پژوهشکده شهید رضایی شریف و با حمایت ستاد هوایی برگزار و نمایشگاهی از دستاوردهای این مسابقات، در روزهای 25، 26 و 27 فروردین در دانشگاه شریف برپا شد. 

در حاشیه این نمایشگاه، همایشی با حضور تیم های شرکت کننده و همچنین حامیان این مسابقات برگزار شد. به گفته محمد‌باقر ملائک دبیر علمی این مسابقات، در مرحله اول 50 تیم به این دوره از مسابقات راه پیدا کردند که از این تعداد 30 تیم وارد مرحله طراحی و ساخت شده‌ و در نهایت 18 تیم در این نمایشگاه حضور یافتند. مرحله پایانی مسابقه، هفته اول تیرماه در فرودگاه کلاله برگزار خواهد شد و تیم ها با پهپادهای خود با انجام ماموریت های تعریف شده در زمینه جنگلبانی و امداد و نجات رقابت خواهند کرد.

 

 

 

 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی

جستجو

بریده جراید

وب لینک ها

گالری تصاویر

تبلیغات

ورود اعضا

JoomShaper