دبیر ستاد توسعه ستاد فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی گفت: ایده بازار جایی است که ایده‌پرداز می‌تواند برای ایده‌ها و اختراعات خود سرمایه‌گذار پیدا کند وآنها را به فروش برساند و سرمایه‌گذار نیز ایده‌های خوب را برای سرمایه‌گذاری رصد کند.

به گزارش روز دوشنبه علمی ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، منوچهر منطقی در خصوص ایده بازار هوایی و هوانوردی بیان کرد: هدف از راه‌اندازی ایده بازار هوایی، ایجاد پیوند بین صاحبان ایده، دانشگاه ها، صاحبان سرمایه و فعالین صنعت است و همچنین ایجاد زیرساخت جهت تجاری‌سازی ایده‎های کاربردی در این صنعت از دیگر اهداف است.

دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: طرح برگزاری 'نخستین جشنواره ایده بازار هوایی و هوانوردی' به منظور پرورش ایده های نو و خلاقیت‌ در حوزه هوایی و هوانوردی، حرکت به سمت کاربردی‌سازی ایده های خلاقانه و تجاری‌سازی و ایجاد ارتباط پویا بین نیازهای روز کشور و فعالیت‌های نخبگان در دانشگاه، به همت ستاد هوایی و هوانوردی با همکاری اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران تدوین شده است.

به گفته منطقی، دانشگاه تهران به‌ عنوان یکی از پیشگامان برگزاری ایده بازارهای تخصصی، نقش دبیرخانه ایده بازار تخصصی هوایی و هوانوردی را ایفا می‌کند و ستاد توسعه فناوری‌های دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی به‌عنوان سیاست‌گذار، علاوه بر نظارت بر جشنواره از طریق تشکیل کمیته داوران، با جلب مشارکت بخش صنعت و سرمایه‌گذاران، نقش خود را بیشتر در قسمت تجاری‌سازی و ایجاد پیوند بین ذینفعان بازی می‌کند.

وی اضافه کرد: فراخوان ایده‌بازار و اولویت‌های فناوری در ابتدای سال آینده در دانشگاه‌های مختلف کشور اعلام خواهد شد و ایده‌های دریافتی توسط کمیته داوری بررسی خواهند شد و ایده‌های برتر توسط داوران تعیین می‌شوند.

دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی ادامه داد: در روز برگزاری جشنواره، در کنار برگزاری کارگاه های آموزشی در حوزه هوافضا و کارآفرینی، ایده‌هایی نیز که در پایش اولیه ایده‌های دریافتی توسط کمیته داوری انتخاب شده‌اند در حضور داوران و سرمایه‌گذاران ارائه خواهد شد تا ایده‌های برتر انتخاب و تجلیل شوند. حضور سرمایه‌گذار، این فرصت را در اختیار پژوهشگران و جامعه دانشگاهی قرار می‌دهد که در صورت کاربردی بودن ایده، سرمایه لازم جهت تجاری‌سازی آن را جذب کنند.

 

 

 

 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی

جستجو

بریده جراید

وب لینک ها

گالری تصاویر

تبلیغات

ورود اعضا

JoomShaper