معاون آموزش، پڗوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به وجود ظرفیت های قابل توجه فارغ التحصیلان دانشگاهی در کشور، تاکید کرد: این وزارتخانه از مراکز علمی در انتقال و توسعه فناوری به کشور حمایت می کند.

به گزارش خبرنگار گروه علمی ایرنا، دکتر برات قبادیان روز دوشنبه در نشست مشترک با معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، با اشاره به طرح مشترک توسعه توربین های گازی Agt که از سوی متخصصان این دانشگاه در حال پیگیری است، سخنانی اظهارکرد: به همت دولت یازدهم و پس از برجام شرایط سرمایه گذاری شرکت های خارجی در کشورمان فراهم شده است.

وی با تاکید بر این که اولویت دولت در حال حاضر سرمایه گذاری های مشترک و همکاری با شرکت های خارجی در کلاس جهانی در صنایع های‌تک (High-Tech) است، افزود: به طور طبیعی این کار اشتغال مولد را به دنبال خواهد داشت.

معاون آموزش، پڗوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به حجم قابل توجه فارغ التحصیلان دانشگاهی در رشته های مختلف به خصوص فنی و مهندسی در کشور گفت: ایران در این بخش نسبت به سرانه جهانی از وضعیت مناسبی برخوردار است که بایستی از این ظرفیت مناسب به خوبی بهره برد.

وی در ادامه با بیان این که دانشگاه صنعتی امیر کبیر در حال حاضر در رشته های فنی و مهندسی از قابلیت های بسیار خوبی برخوردار است، گفت: این دانشگاه ضمن برخورداری از حمایت وزارت صنعت می تواند شریک مناسبی برای شرکت های خارجی به منظور همکاری های علمی و تحقیقاتی R&D و توسعه پروژه های مشترک باشد.

قبادیان ضمن تاکید بر این که ایران اسلامی از موقعیت حساس و همچنین شرایط بسیار امنی برای سرمایه گذاری برخوردار است، گفت: به طور حتم کشورمان برای شرکت های سرمایه گذار خارجی می تواند مرکزی برای توسعه و انتقال تکنولوژی به سایر کشورهای منطقه باشد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در این نشست با ابراز خوش بینی از پیشرفت طرح توسعه تکنولوژی توربین های گازی Agt در کشور اظهارکرد: با ورود تکنولوژی تمامی قطعات جانبی این توربین در داخل ایران تولید خواهد شد.

مسعود برومند، ادامه داد: در صورتی که یکی از پروژه های مربوط به پروژه توربین های گازی Agt در کشور بصورت کاربردی به بار نشیند، در سایر زمینه ها نیز شاهد پیشرفت خواهیم بود.

 

 

 

 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی

جستجو

بریده جراید

وب لینک ها

گالری تصاویر

تبلیغات

ورود اعضا

JoomShaper