مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت از راه اندازی شبکه IP ترانزیت ملی با هدف افزایش کیفیت در تبادل ترافیک اطلاعات داخل کشور خبر داد.

محمدجواد آذری جهرمی در گفتگو با خبرنگار مهر، راه اندازی شبکه IP ترانزیت ملی را بنا بر الزامات سیاست های توسعه شبکه ملی اطلاعات عنوان کرد و گفت: طبق مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات برای ایجاد شبکه تبادل اطلاعات ملی در داخل کشور، پیش از این شرکت ارتباطات زیرساخت نسبت به راه اندازی مراکزIXP اقدام کرد.

وی گفت: هدف از ایجاد این مراکز تبادل ترافیک در داخل کشور با کیفیت بالا و هزینه کمتر بود، اما به دلیل محدودیت شبکه‌ای ، برخی از اپراتورها و سازمان ها امکان اتصال به شبکه IXP را نداشته و اتصالشان همچنان از طریق اینترنت صورت می گرفت.

معاون وزیر ارتباطات ادامه داد: بنا بر ارزیابی های انجام شده بالغ بر ۵ درصد ظرفیت اتصال اپراتورها همچنان از طریق اینترنت انجام می شد و بر این اساس مطابق با مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ما ملزم به ایجاد شبکه IP ترانزیت ملی برای اتصال ارتباطاتی شدیم که منشاء داخلی داشته اما به IXP زیرساخت متصل نشده اند.

وی گفت: پیش از این اگر مشترکی برای مثال می خواست به یک دانشگاهی که به مرکز تبادل اطلاعات شرکت زیرساخت متصل نبود، وصل شود باید از شبکه اینترنت استفاده می کرد و این اتصال برای آن شرکت و دانشگاه هزینه اینترنت داشت، اما هم اکنون با ایجاد یک لایه IP ترانزیت ملی بخشی از این ترافیک از طریق IXP تبادل می شود و بخشی که مربوط به سمت بین الملل بود، از طریق شبکه IP ترانزیت ملی تبادل خواهد شد که در نتیجه آن شاهد بهبود کیفیت ترافیک داخلی و کاهش هزینه اپراتورها خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: این طرح کاهش ۵ درصدی درآمد شرکت ارتباطات زیرساخت را به همراه دارد، اما برای تحقق الزامات شبکه ملی ارتباطات در نیمه اول فروردین ماه آن را اجرایی کرده ایم.

 

 

 

 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی

جستجو

بریده جراید

وب لینک ها

گالری تصاویر

تبلیغات

ورود اعضا

JoomShaper