سرپرست لیگ ربات پرنده در دوازدهمین نمایشگاه ربوکاپ آزاد 96 از ربات های پرنده آتش نشان به عنوان جایگزین مناسب نیروی انسانی امدادرسان در اطفای حریق یاد کرد.

به گزارش ایرنا از دوازدهمین نمایشگاه ربوکاپ آزاد ایران، دکتر محمد نوروزی گفت: ششمین سالی است که لیگ ربات پرنده در نمایشگاه ربوکاپ آزاد ایران شرکت می کند و تاکنون پیشرفت های چشمگیری داشته است.

وی در خصوص ربات پرنده و قابلیت های آن اظهار داشت: کاربردهای این مدل ربات ها در زندگی کنونی و عصر جدید بی شمار است چرا که از قابلیت هوش مصنوعی و کنترل دقیق برخوردارند.

نوروزی به رقابت 23 تیم ربات های پرنده در دو لیگ مجزا در رقابت های ربوکاپ امسال همراه با نمایش جدیدترین ربات های پرنده اشاره کرد و گفت: به عنوان نمونه، امسال ربات پرنده ای در مسابقات حضور یافته است که قابلیت نمونه برداری آب از یک نقطه و انتقال به نقطه ای دیگر را دارد .

وی خاطرنشان کرد: ربات پرنده آتش نشان محدودیت های ترافیکی و ارتفاع ندارد از این رو درصورت وقوع بروز بحران های مانند آتش سوزی به سرعت می تواند وارد ساختمان شده و عملیات آبپاشی و اطفای حریق را انجام دهد.

سرپرست لیگ های ربات پرنده ادامه داد: با توجه به این که عملکرد این ربات به صورت خودکار است، نیاز به دخالت نیروی انسانی ندارد و بعد از ورود به محل حادثه گزارش دقیقی از نقشه ساختمان تهیه می کند و محل حادثه با استفاده از این ربات به راحتی قابل کنترل است.
وی با بیان این که می توان از این ربات برای امداد رسانی به مصدومان گرفتار در حادثه کمک کرد، گفت: ربات پرنده این قابلیت را دارد که وسایل ارتباطی را به مصدومان حادثه دیده برساند و به طور مستقیم در اطفای حریق نقش مثبت داشته باشد.

نوروزی اظهار داشت: امروزه این ربات ها در مرزبانی، محیط زیست، نقشه برداری و امور سینمایی کاربرد فراوانی دارند چنانچه ربات پرنده وارد بازار داخلی شود، سرمایه ای که از این طریق تزریق می شود باعث پیشرفت ربات ها خواهد شد.

دوازدهمین مسابقات بین المللی ربوکاپ روز گذشته، 15 فروردین ماه با حضور 378 تیم از 14 کشور جهان در محل نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به کار کرد و تا جمعه، 18 فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

رقابت های این دوره از مسابقات در 11 لیگ دانشجویی، 7 لیگ دانش آموزی و چهار لیگ شبیه سازی صورت می گیرد. مسابقات ربوکاپ آزاد ایران به همت کمیته ملی ربوکاپ و با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین و معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی تدارک یافته است.

 

 

 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی

جستجو

بریده جراید

وب لینک ها

گالری تصاویر

تبلیغات

ورود اعضا

JoomShaper