در جریان مذاکره محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و نیکلای نیکیفروف وزیر ارتباطات و رسانه های جمعی روسیه، امضای یک سند همکاری در این حوزه در جریان سفر پیش روی رئیس جمهوری ایران به مسکو مورد توافق قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، در این مذاکرات که صبح دوشنبه در نخستین روز سفر واعظی به مسکو و با حضور مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه انجام شد، نیکیفروف گفت: روابط در حال رشد و شکوفایی است و هر دو طرف تمایل به گسترش دامنه همکاری ها و ارتقای مناسبات هستند.

وی همچنین با ارزشمند خواندن سفر حسن روحانی رئیس جمهوری ایران به مسکو و مذاکره با ولادیمیر پوتین همتای روس که براساس برنامه پیش بینی شده اوایل فروردین ماه انجام می شود، تاکید کرد که دو کشور باید از این فرصت برای دستیابی به اهداف نقشه راه توسعه روابط بهره بگیرند.

واعظی نیز گفت: گام های بزرگی برای ارتقای روابط دو کشور برداشته شده وهمچنین قرار است سندی در حوزه ارتباطات و ماهواره ای در جریان سفر رئیس جمهوری ایران به مسکو امضا شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین تاکید کرد: براساس برنامه های پیش بینی شده همکاری های دو کشور در عرصه های مختلف بیشتر خواهد شد.

رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری های دو کشور همچنین در ادامه سفر به مسکو که با هدف توسعه روابط و برنامه ریزی دیدار سران انجام می گیرد، با الکساندر نوواک وزیر انرژی وهمتای روسی خود در کمیسیون مشترک و همچنین ایگور شووالف معاون اول نخست وزیر روسیه دیدار و گفت وگو می کند.

مهدی محتشمی قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در امور بین المللی و نمایندگان بخش های مختلف از جمله نفتی، صنعتی، ریلی و قضایی اعضای هیات ایران را تشکیل می دهند که در مذاکرات با طرف های روسی، توسعه همکاری ها در حوزه های مرتبط را بررسی می کنند.

ایران و روسیه از زمان آغاز کار دولت یازدهم با تنظیم نقشه راه توسعه روابط در جریان نشست های کمیسیون مشترک، هشت دیدار سران و بارها مذاکره تلفنی، توانسته اند شاهد پیشرفت زیادی در همکاری ها باشند که از جمله آنها افزایش 80 درصدی ارزش مبادلات بازرگانی در سال 95 نسبت به سال پیش از آن به حدود دو میلیارد و 200 میلیون دلار است.

افزون بر پیشرفت همکاری های دوجانبه، ایران و روسیه در عرصه منطقه ای از جمله خاورمیانه به ویژه سوریه و مبارزه با تروریسم، سیاست های نفتی، برنامه تصویب شده مشارکت اقتصادی تهران و اتحادیه اوراسیا و بررسی تبدیل عضویت ناظر جمهوری اسلامی در سازمان همکاری شانگهای به رسمی رویکردهای مشترک و همگرایی های گسترده ای دارند.

تاکنون رئیسان جمهوری دو کشور شش بار در جریان نشست های بین المللی خارج از دو کشور از جمله اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل دیدار کرده اند ودو مذاکره نیز در تهران و شهر اوفا پایتخت جمهوری باشقیرستان فدراسیون روسیه برگزار شده است.

 

 

 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی

جستجو

بریده جراید

وب لینک ها

گالری تصاویر

تبلیغات

ورود اعضا

JoomShaper