نخستین رویداد کارآفرینی سبا و هفتمین رویداد کارآفرینی تریگر با موضوع بهینه‌سازی انرژی و محیط ‌زیست در ساختمان، برگزار می شود.

به گزارش روز چهارشنبه گروه علمی ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، رویدادهای کارآفرینی سبا و تریگر با رویکرد آموزشی–رقابتی به ‌صورت یک دوره فشرده 6 روزه، با هدف ایجاد یک محیط سازنده برای خلق و پرورش ایده‌های کارآفرینانه است که طی آنها، آموزش‌های لازم برای تبدیل ایده به یک رویداد کارآفرینی مناسب در کارگاه‌های آموزشی به شرکت‌کنندگان ارائه می‌شود.

همچنین امکان تیم سازی برای صاحبان ایده یا پیوستن به تیم‌ها برای برنامه‌نویسان، مدیران تجاری، گرافیست ها یا متخصصان دیگر از طریق برنامه‌های شبکه‌سازی مقدور است.

طراحی، برنامه‌ریزی و برگزاری این رویداد برعهده‌ مرکز نوآوری و توسعه فناوری ستاد بهینه‌ سازی انرژی و محیط ‌زیست با همکاری ستاک (ستاد توسعه‌ ایده‌های کارآفرینانه) است و ستاد بهینه‌سازی انرژی معاونت علمی ریاست جمهوری، شتاب‌دهنده شریف، مرکز رشد فناوری‌های پیشرفته و پارک علم و فناوری شریف، مرکز کارآفرینی، حامیان علمی، مالی و معنوی این رویداد هستند.

برنامه های آموزشی این رویداد در قالب چهار کارگاه و در چهار روز برگزار می‌شوند که کارگاه نخست این رویداد در روز اول با موضوع مطالعه‌ موردی روی استارتاپ‌های موفق بهینه‌سازی انرژی و محیط ‌زیست در ساختمان برگزار می‌شود. در روزهای بعدی نیز کارگاه‌ های تخصصی بهینه‌سازی انرژی و محیط‌ زیست در ساختمان، ارائه‌ ایده به سرمایه‌گذار و نقشه‌ مالی (Pitching and Financial Plan) برگزار می‌شوند.

در طول چهار روز اول این رویداد، طی چهار مرحله هر یک از افراد یک ‌بار مقابل سایر شرکت‌کنندگان قرارگرفته و در مورد ایده‌ها و توانمندی‌های خود با یکدیگر گفت و گو می‌کنند؛ در هر گفت و گو هر نفر 90 ثانیه زمان دارد و هر روز در مقابل تعداد مشخصی از شرکت‌ کنندگان قرار می‌گیرد. این قسمت از برنامه فرصتی ایده آل برای پیدا کردن هم‌تیمی‌های توانمند و ایده‌ای متفاوت برای تشکیل تیم است.

در این مرحله متخصصان و صاحب‌نظران در حوزه‌ بهینه‌سازی انرژی و محیط‌ زیست، ساختمان، کسب‌وکار و بازارهای سرمایه در جمع تیم‌ها حضور می‌یابند و تجربیات خود را در اختیار آنها قرار داده و به پرسش‌های آنها پاسخ می‌دهند.

با توجه به تخصصی بودن اولین رویداد کارآفرینی سبا و هفتمین رویداد استارتاپ تریگر با موضوع بهینه‌سازی انرژی و محیط ‌زیست در ساختمان، شرکت‌کنندگان ‌باید در محدوده سنی 18 تا 35 سال باشند؛ دانشجویان یا فارغ‌التحصیلان مقطع تحصیلات تکمیلی در رشته‌های مهندسی انرژی، مهندسی مکانیک، مهندسی شیمی، مهندسی برق و فیزیک در اولویت هستند.

نخستین رویداد کارآفرینی سبا و هفتمین رویداد کارآفرینی تریگر با موضوع بهینه‌سازی انرژی و محیط ‌زیست در ساختمان، نهم تا پانزدهم اردیبهشت ماه سال آتی برگزار می شود.

 

 

 

 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی

جستجو

بریده جراید

وب لینک ها

گالری تصاویر

تبلیغات

ورود اعضا

JoomShaper