مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، گفت: در پروژه‌های متعددی در شبکه کشور از جمله فیبر نوری و سیستم انتقال از تولیدات بومی استفاده شده و در مجموع 40 درصد از سرمایه‌گذاری برای توسعه زیرساخت از منابع داخلی صورت گرفته است.

محمد جواد جهرمی در همایش برجام، اقتصاد مقاومتی، سرمایه‌گذاری و اشتغال با اشاره به اقدامات مربوط به اقتصاد مقاومتی در شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: 23 هزار کیلومتر فیبر نوری در کشور کشیده شده که تمام تجهیزات تولید داخل بوده است.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، گفت: پروژه توانا در شبکه زیرساخت کشور با تکیه بر فناوری و تجهیزات بومی راه‌اندازی شده که هم اکنون مراحل تست را می‌گذراند. وی گفت: این پروژه تجهیزات شبکه زیرساخت در بخش انتقال و ترانزیت را از واردات کمیاب کرده است.

جهرمی خاطرنشان کرد: در این پروژه 140 هزار میلیارد تومان از توان داخلی سرمایه‌گذاری شده و قادر شده‌ایم در عراق و افغانستان نیز از تکنولوژی بومی خودمان پروژه اجرا کنیم. وی گفت: همچنین در زمینه سیستم انتقال (SDH) نیز توانایی تجهیزات بومی در کشور ایجاد شده و امکان توسعه تجهیزات با تجهیزات بومی وجود دارد.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت خاطرنشان کرد: در مجموع 40 درصد سرمایه‌گذاری‌هایی که برای توسعه زیرساخت انجام شده از منابع داخلی بوده است. وی خاطرنشان کرد: اگر امروز در حوزه ساخت تجهیزات و سخت‌افزار نمی‌توانیم نگاه صادراتی داشته باشیم اما در حوزه فناوری این قابلیت در کشور وجود دارد و می‌توانیم بر مزیت رقابتی کشور اتکا کنیم.

 

 

 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی

جستجو

بریده جراید

وب لینک ها

گالری تصاویر

تبلیغات

ورود اعضا

JoomShaper