وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: به عنوان کسی که سه دهه از عمرم را در وزارت خارجه گذراندم معتقدم برجام با قطعنامه ۵۹۸ قابل مقایسه است، در آن برای حقوق پس از جنگ تلاش می‌کردیم و این بار برای جلوگیری از جنگی که ممکن بود دربگیرد.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، محمود واعظی در همایش اقتصاد مقاومتی، سرمایه‌گذاری و اشتغال اظهار داشت: در وزارت ارتباطات علاقمند نیستیم که کسب و کارها را به استفاده از تولیدات داخل با بخشنامه و دستور ملزم کنیم، بلکه باید فرهنگ‌سازی کنیم تا بخواهند از محصولات داخلی استفاده کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: ممکن است که محصولات داخلی، گران‌تر باشد و حتی خلف وعده و اذیت کنند، اما برای هدف بسیار بزرگتر نباید به این مسائل اهمیت بدهیم. وی با اشاره به موضوع برجام در این همایش گفت: متأسفانه به برجام نگاه سیاسی و جناحی شده است.

وی ادامه داد: به عنوان کسی که سه دهه از عمرم را در وزارت خارجه گذرانده‌ام، معتقدم برجام با قطعنامه 598 قابل مقایسه است، در آن زمان، نظام بعد از جنگ برای حقوق خود تلاش می‌کرد و این‌بار مذاکره می‌کردیم تا از جنگی که ممکن بود در بگیرد جلوگیری کنیم.

واعظی با اشاره به 7 قطعنامه شورای امنیت و 12 قطعنامه شورای حکام، پیش از برجام گفت: آنها تلاش می‌کردند تا جایی ملت ایران را تحت فشار قرار دهند که از اصول خود عقب بنشیند اما نظام و ملت هرگز از اصول خود عقب نمی‌نشینند.

واعظی گفت: امروز کسانی که این واقعیت را نادیده می‌گیرند، تلاش دارند پشت رهبری پنهان شوند در حالی که مقام معظم رهبری فرموده‌اند که از بدعهدی آمریکا ابراز نگرانی می‌کنند.

واعظی گفت: کسانی که از مدتی قبل به استقبال انتخابات 96 رفته‌اند و همه مسائل را سیاسی و جناحی تلقی می‌کنند، به جای اینکه توانشان را علیه آمریکا صرف کنند، علیه کسانی که صادقانه برای ملت ایران مذاکره کرده‌اند صف‌آرایی می‌کنند.

وی با اشاره به شرایط ایران، پیش و پس از برجام گفت: در سال 91 قیمت هر بشکه نفت 130 دلار بود و در سال 92 صادرات نفت از 2.4 میلیون بشکه به یک میلیون بشکه رسید. برای ایران تعیین کردند که به 11 کشور می‌تواند نفت بفروشد و پول آن را نیز نمی‌توانستیم جابجا کنیم و هر شش ماه 20 درصد از میزان مجاز صادرات ایران کاسته شود.

وی گفت: پس از برجام در سال 94، 2.8 میلیون بشکه نفت فروخته‌ایم و 700 هزار شغل ایجاد کرده‌ایم که 100 هزار شغل در حوزه ICT بوده است. وی خاطرنشان کرد: بعد از برجام تراز صادراتی نفتی ایران نسبت به کل مثبت شده است.

 

 

 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی

جستجو

بریده جراید

وب لینک ها

گالری تصاویر

تبلیغات

ورود اعضا

JoomShaper