معاون علمی و فناوری رییس جمهوری تاکید کرد: برای رونق بازار داخلی و ترویج مصرف کالاهای ایرانی باید کیفیت کالاهای تولیدی اصلاح شود و باورپذیری لازم در جامعه به وجود آید.

دکتر سورنا ستاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا با بیان اینکه معاونت علمی ریاست جمهوری یکی از پیشگامان ترویج مصرف کالاهای ایرانی است، برگزاری جشنواره ملی «ایران ساخت» با تمرکز بر کالاهای دانش بنیان ایرانی را از ابتکارات این معاونت معرفی کرد.

وی افزود: مجددا تاکید می کنم برای اینکه هم بحث دانش بنیان و هم بحث حمایت از کالاهای بومی ایرانی را به پیش ببریم، باید زیست بوم آن را در کشور داشته باشیم.

ستاری تصریح کرد: این زیست بوم هنوز ایجاد نشده و نیازمند کارهای فرهنگی است که البته امور فرهنگی، زمانبر است و با چند تبلیغ تلویزیونی و تیزر تبلیغاتی، به نتیجه نمی رسد. به گفته وی، برای تقویت تولید و ترویج فرهنگ مصرف کالاهای ایرانی، هم تولیدکننده و هم مردم باید فرهنگ جدیدی را تجربه کنند.

معاون علمی رییس جمهوری درباره نحوه حمایت های دولتی از این موضوع نیز گفت: معتقدم تا آنجا که ممکن است باید حمایت های دولتی کم شود نه به این دلیل که ما نباید از این قضیه حمایت کنیم بلکه شرکت ها باید بدانند که بدون واسطه و کمک دولتی به آن کیفیت لازم برسند.

وی بیان داشت: دولت باید نقش تسهیلگر روابط کسب و کار و ایجاد کننده محیط کسب و کار را عهده دار باشد و در این محیط ، مباحث مالی و اعطای وام و تسهیلات، بحث های مالی جزء فاکتورهای پنجم و ششم هستند.

ستاری تصریح کرد: سهولت دسترسی، سهولت فرآیند کسب و کار و کم کردن عواملی که در این محیط دخالت می کنند و باعث بالا رفتن هزینه های این شرکت ها می شوند، از جمله انتظارات شرکت ها از ماست.

وی تاکید کرد: اگر همه ما به این نتیجه برسیم که باید محیط کسب و کار را اصلاح و کارخانه های خود را مدرن کنیم و بپذیریم که اقتصاد آینده ما در اختیار انسان ها و نه منابع زیرزمینی است، آن موقع مسائل ما حل می شود.

 

 

 

 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی

جستجو

بریده جراید

وب لینک ها

گالری تصاویر

تبلیغات

ورود اعضا

JoomShaper