نشست هم اندیشی اقتصادی (بیزینس فروم) ایران و مجارستان دیروز، جمعه، با حضور سفیر ایران در بوداپست، رییس اتاق بازرگانی مجارستان، جمعی از مسوولان علمی و فناوری ایران و صاحبان شرکت های دانش بنیان در بوداپست برگزار شد.

پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری درباره برگزاری بیزینس فروم ایران و مجارستان و نشست هم اندیشی شرکت های دانش بنیان ایرانی و مجارستانی گفت: در ادامه سفر هیئت علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران به وین که هفته گذشته انجام شده بود، دیروز نشست هم اندیشی اقتصادی (بیزینس فروم) شرکتهای دانش بنیان ایرانی و مجاری با حضور سفیر ایران در بوداپست، رییس اتاق بازرگانی مجارستان و جمعی از مسوولان علمی و فناوری ایران، در پایتخت مجارستان آغاز به کار کرد.

مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اظهار کرد: این سفر به منظور گسترش همکاری‌های علمی و فناورانه دو کشور و ایجاد پل ارتباطی میان شرکت های دانش بنیان ایرانی و مجارستانی با حضور مسوولان بیش از 40 شرکت دانش بنیان ایرانی صورت گرفته است.

مشاور رییس بنیاد ملی نخبگان، همچنین به امضا تفاهم نامه همکاری فناوری بین ایران و مجارستان در سال جاری اشاره کرد و گفت: براساس گسترش ارتباطات علمی و فناوری بین دو کشور، تابستان امسال یک سند تفاهم‌نامه همکاری در حوزه علم و فناوری بین معاونت علمی و دفتر ملی تحقیق، توسعه و نوآوری مجارستان امضا شد که بر مبنای آن، دو کشور در زمینه‎های مختلفی از قبیل همکاری در پروژه‌های تحقیقاتی مشترک و ارتقای ظرفیت‌‌های علم، فناوری و نوآوری در پارکهای علم و فناوری توافق کردند.

بر همین اساس، نشست هم اندیشی شرکت های دانش بنیان ایرانی و مجارستانی دیروز، جمعه، در بوداپست پایتخت مجارستان برپا شد. در این نشست، علاوه بر غلامعلی رجبی یزدی سفیر ایران در مجارستان و رییس اتاق بازرگانی مجارستان، هیئت علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران متشکل از سعید سرکار دبیر ستاد نانو، سیروس وطن خواه دبیر ستاد توسعه انرژی های تجدیدپذیر، پرویز کرمی دبیر ستاد توسعه فناوری علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان، سیدعلی اکرمی فر رییس مرکز همکاری های فناوری رییس جمهوری و سید احمدرضا علائی طباطبائی مدیرکل دفتر تبادل فناوری معاونت امور بین الملل معاونت علمی، آرش یزدان پناه وابسته همکاری‌های فناوری سفارت ایران در بوداپست و همچنین مسوولان شرکت های دانش بنیان حضور داشتند و درباره افزایش ارتباط و همکاری میان این شرکت ها، سخنرانی و تبادل نظر کردند.

در آخرین بخش این هم اندیشی نیز مسئولان شرکت‌های دانش بنیان ایرانی و مجارستانی در نشست سه ساعته کسب و کار (b2b ) به بحث و تبادل نظر پرداختند.

سال گذشته سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در اجلاس جهانی علم (WSF) که به میزبانی بوداپست مجارستان برگزار شده بود، شرکت کرد و طرفین بر تشکیل «کمیته مشترک همکاری علمی و فناوری بین ایران و مجارستان» توافق کردند.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی

جستجو

بریده جراید

وب لینک ها

گالری تصاویر

تبلیغات

ورود اعضا

JoomShaper