وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات تاکید کرد: دولت هرگز قصد گران کردن تعرفه‌ها را ندارد و در لایحه بودجه نیز چیزی تقدیم مجلس نکردیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود واعظی در حاشیه نشست امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در جلسه امروز بیشتر موضوعات اقتصادی بیان شد، گفت: هیات دولت امروز در ارتباط با وزارت ارتباطات مصوبه‌ای نداشت و مسائل اقتصادی مدنظر بود.

او در پاسخ به این سوال که پلیس فتا اعلام کرده است حدود پنج هزار کانال در تلگرام فعالیت می‌کنند و شاید باعث بی‌قانونی در نزدیک انتخابات شوند، اظهار داشت: بحث کانال‌های تلگرامی همیشه بوده است. ما در این مورد دو بخش داریم؛ کانال‌ها و سایت‌هایی که جرائم مرتکب می‌شوند و ربطی هم به زمان انتخابات ندارد. پلیس فتا دستگاه‌های امنیتی و قوه قضائیه قطعاً با این تخلفات برخورد خواهند کرد.

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات ادامه داد: بخش دوم سایت‌های غیراخلاقی است که کارگروه تعیین مصادیق با حضور نمایندگان، نوع برخورد با آنان را مشخص کرده لذا من فکر می‌کنم مطلبی که عنوان شد ربطی به فضای انتخابات ندارد.

واعظی تاکید کرد: فضای مجازی باید فضایی سالم باشد. سیاست دولت دسترسی آسان به اطلاعات است. مردم عزیزمان باید دسترسی آزاد به اطلاعات داشته باشند.

او با اشاره به اینکه در رسانه‌ها اخباری منتشر شده مبنی بر اینکه وزارت ارتباطات قصد گران کردن تعرفه‌های تلفن ثابت، تلفن همراه و اینترنت را داشته و مجلس نگذاشته است، گفت: بنا نداریم تعرفه‌ها را گران کنیم. لطفاً دقیق به مردم اطلاع‌رسانی کنید. دولت هرگز قصد گران کردن تعرفه‌ها را ندارد و در لایحه بودجه نیز چیزی تقدیم مجلس نکردیم. این تصمیمی بود که نمایندگان در داخل خود مجلس گرفته بودند که با مخالفت جدی روبه‌رو شد. من از نمایندگانی که به این طرح رای ندادند سپاسگزاری می‌کنم.

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در ارتباط با فعالیت شرکت‌هایی مانند اسنپ و تپسی نیز گفت: باید به این واقعیت توجه کنیم در کل دنیا در بستر فضاهای مجازی و الکترونیک، مشاغل دانش‌محور به وجود می‌آیند که فقط در حوزه اتومبیل‌رانی نیست. ما در بخش مسکن نیز چنین چیزی را داریم.

او در ادامه افزود: جلسات متعددی با وزرا و مدیران عامل بخش‌های مختلف برگزار کردیم و آیین‌نامه‌هایی نیز درباره این مشاغل به تصویب رسیده. ما باید به این مشاغل دانش‌محور توجه کنیم البته این توجه نباید منجر به این شود که مشاغل سنتی ما با مشکل روبه‌رو شود.

 

 

 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی

جستجو

بریده جراید

وب لینک ها

گالری تصاویر

تبلیغات

ورود اعضا

JoomShaper