LDAP و Active Directory نام دو سرویس دایرکتوری مشهور است که برنامه‌نویس‌ها و متخصصان شبکه عموماً با آن‌ها آشنا هستند.

با این حال اخبار منتشر شده حکایت از آن دارد که آمازون در حال کار بر یک سرویس دایرکتوری جدید و انقلابی به نام Cloud Directory است که از قابلیت‌ها و توانایی‌های فراوانی برخوردار است.

طراحی Cloud Directory به گونه‌ای است که آمازون قصد دارد آن را در جایگاهی فراتر از مشخصه‌ی اصلی سرویس دایرکتوری یعنی پایگاه داده سلسله مراتبی (Hierarchical Database) بنشاند و آن را در طیف وسیعی از اپلیکیشن‌ها قابل استفاده کند.

شرکت‌ها با استفاده از ویژگی سلسله مراتبی می‌توانند اطلاعات خود و داده‌های مشتریان‌شان را بر اساس معیارهای مختلفی همچون موقعیت جغرافیایی مرتب و دسته‌بندی کنند.

بر اساس این گزارش، آمازون در حال حاضر از Cloud Directory برای نیرو بخشیدن به دیگر سرویس‎های این شرکت از جمله AWS Organizations استفاده برده است.

Cloud Directory مزایای متعددی دارد که برخی از آنها عبارتند از سرعت بالا، انعطاف‌پذیری در برابر تغییرات آتی، رمزنگاری داده‌ها و قابلیت‌های مدیریتی سطح بالا.

یکی دیگر از قابلیت‌های مهم Cloud Directory «یکپارچگی آن با AWS CloudFormation» اعلام شده است. Amazon Cloud Directory هنوز در مراحل آغازین خود است و در آینده، اخبار و گزارش‌های بیشتری در مورد آن منتشر خواهد شد.

 

 

 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی

جستجو

بریده جراید

وب لینک ها

گالری تصاویر

تبلیغات

ورود اعضا

JoomShaper