وزیر ارتباطات از لزوم راه‌اندازی فاز بلوغ شبکه ملی اطلاعات پیش از پایان کار دولت خبر داد و خاطرنشان کرد مسئولان در آینده نیز نباید از این شبکه غافل شوند.

محمود واعظی امروز در مراسم افتتاح فاز دوم شبکه ملی اطلاعات گفت: شبکه ملی اطلاعات یکی از مطالبات مقام معظم رهبری در ۱۴ سال گذشته بوده و ایشان با یک نگاه هوشمندانه زودتر از همه کسانی که در حوزه فضای مجازی اشراف داشتند که این حوزه مزیتها و چالشهایش چیست، تاکید داشتند که با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات می‌توانیم از فرصتها استفاده کنیم.

وی با بیان این که این موضوع در دستور کار سایر وزرا هم بوده و هیچ کدام بنا نداشتند این کار را انجام ندهند، افزود: خوشحالیم که این کار در دولت یازدهم انجام شده است. ما به عنوان دولت باید بستر فراهم کنیم و همه را در اختیار دیگران قرار دهیم. مجموعه ICT باید به حدی بزرگ شود که همه شرکت‌ها در آن حضور داشته باشند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: شبکه ملی اطلاعات دستاورد وزارت ارتباطات نیست، دستاورد مجموعه خانواده ICT است. اگر موفق بودیم همه موفق بودیم و اگر ضعف داریم همه در آن شریکند. واعظی با اشاره به مراحل سه گانه راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات اظهار کرد: استقرار شبکه در هفته دولت و رشد آن در دهه فجر انجام شد و درنهایت ما باید تا تیرماه و قبل از پایان دولت فاز ۳ که بلوغ نام گرفته را انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: البته شبکه در ایران انتها ندارد. با فناوریهای جدید و تغییر ذائقه مردم این شبکه باید گسترش داشته باشد. در این دولت و دولت بعد هر کسی که مسئول است باید دنبال این باشد که از شبکه ملی اطلاعات غافل نشود و اهدافی که شورای عالی فضای مجازی برای آن قرار داده، محقق شود.

 

 

 

 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی

جستجو

بریده جراید

وب لینک ها

گالری تصاویر

تبلیغات

ورود اعضا

JoomShaper