دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از تاسیس و راه‌اندازی شبکه نوآوری تهران با رویکرد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان خبر داد.

پرویز کرمی از راه‌اندازی شبکه نوآوری تهران (TIN) با حمایت از توانمندی‌های نوآورانه بومی خبر داد و گفت: شبکه نوآوری تهران با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و مجتمعهای فناوری و نوآوری، مزایا و حمایتهای قانونی و خدمات تجاری ‌سازی را به اعضای خود ارائه خواهد داد.

مشاور رئیس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به توانمندی بالقوه رشد و توسعه فناوری کشورمان اظهار کرد: این شبکه با اهدافی چون شکل‌گیری زیست بوم برای توسعه توانمندیها و فناوریهای بومی، تحرک بخشیدن به ابداعات و کارآفرینی، حمایت از استعدادهای برتر و افزایش سهم اقتصاد دانش‌بنیان در کشور راه‌اندازی می‌شود.

پرویز کرمی، تهران را ظرفیتی بالقوه برای رشد و شکوفایی نوآوری مبتنی بر اقتصاد دانش‌بنیان دانست و افزود: تهران استانی است که با استقرار 1250 شرکت دانش‌بنیان بیشترین سهم از حضور و استقرار این شرکتها را داراست و بیش از 45 درصد شرکتهای دانش‌بنیان را در خود جای داده است.

مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری حجم و ظرفیت بالای مراکز علمی و پژوهشی را ظرفیتی دیگر عنوان کرد و گفت: بیش از 300 دانشگاه، مرکز رشد نوآوری و پارک فناوری در این استان حضور دارند که مجموع اینها، ظرفیتی بزرگ و فناورانه را برای تاثیرگذاری در اقتصاد مقاومتی ایجاد کرده است.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه سازی

جستجو

بریده جراید

وب لینک ها

گالری تصاویر

تبلیغات

ورود اعضا

JoomShaper